loading...

سا لینک - تبادل لینک رایگان

آموزش استفاده از روش استایل دهی درون خطی معایب استایل دهی inline که به صفحات html داده شدند، باعث افزایش حجم صفحات و ایجاد مشکل برای کدهای css خارجی می کنند.

Sawman بازدید : 250 سه شنبه 20 اسفند 1398 زمان : 15:42 نظرات (0)

روش های استایل دهی inline

همون طور که می دونید از css برای زیباسازی و استایل دهی به صفحات وب استفاده میشه.

برای استایل دهی به صفحات htmlما 3 روش داریم: استایل دهی internal و external و inline.

تو این مقاله از سری آموزش های css به توضیح روش استایل دهی inline همراه با کاربرد و معایب و مزایا میپردازیم.

همون طور که از اسمش مشخصه، استایل دهی inline به معنی استایل دهی درون خطی و برای استایل دادن به یک تگ خاص استفاده میشه. چطور؟

برای مثال فرض کنید میخواید به یک تگ div که در قسمت خاصی از صفحه قرار گرفته یه سری استایل بدید تا از سایر خطوط متمایز بشه. تو این چنین موارد طبق مثال زیر میتونید از استایل دهی inline استفاده کنید:

 <div style="margin:0 auto"></div>



معایب استفاده از استایل دهی inline

استفاده از روش استایل دهی درون خطی کار غیر استانداردی نیست ولی خب توصیه میشه از این روش استفاده نکنید. استفاده از این روش یه سری مشکلات و معایب برای شما به وجود میاره که در ادامه اونارو توضیح میدیم.

افزایش حجم صفحات

زمانی که از استایل دهی درون خطی استفاده می کنید، حجم فایل های شما تا حد زیادی افزایش پیدا میکنه و این موضوع یک نکته منفی برای سایت شما به حساب میاد. از اونجایی که موتورهای جستجو به سرعت بارگذاری سایت اهمیت زیادی میدند، سنگین شدن صفحاتتون میتونه اثر منفی بر روی سئو سایتتون داشته باشه.

دشواری ویرایش

ویرایش کدهایی که به صورت inline استایل دهی شدند، مشکلات زیادی داره. به خصوص زمانی که تعداد خطوط کدهای شما خیلی بالاست یا چند فایل جدا دارید، پیدا کردن این استایل ها و تغییر اونها یک کار سخت و طاقت فرسا و در برخی موارد حتی غیرممکنه.

ایجاد مشکل برای کدهای css خارجی

استایل هایی که به صورت inline به صفحات html داده شدند، نسبت به استایل های خارجی الویت بالاتری دارند و همین موضوع باعث ایجاد برخی مشکلات میشه. مثلا زمانی که میخواید یک سری تگ رو با یک کلاس خاص استایل دهی کنید و یکی از این تگ ها یک استایل درون خطی داره، ممکنه اون استایل درون خطی نظم کدهای شما رو بهم بزنه و از عمل کردن اون استایل خارجی جلوگیری کنه.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
تبلیغات